ZHP28 Einde van het ‘rondje Praag’ (Bislich – Zwolle 153 km)

Als om 6 uur mijn telefoonwekker gaat, ver weg in mijn hotelkamer, sta ik op. Mijn benen blijven liggen. Het is de laatste dag.

Rijnpromenade Emmerich

Tijdens het ontbijt, smeer ik en passant een lunchpakket. Het voordeel van een hotelovernachting met ontbijt. Ik zal de laatste kilometers geleidelijk over de dag verdelen. Ik wil nog wel eens ’s morgens hard rijden en dan ’s middags klaar ermee zijn. Vandaag gaat het anders, ik fiets een rustig tempo, want ik ga door tot ik thuis ben. Ik stop regelmatig en vier dat ik terug ben. Wat een prachtig land hebben we toch! Alles klopt, de gladde wegen, de knooppunten waarlangs ik naar thuis terugreis. Doesburg, Zutphen, Deventer en dan gaat dit fietsdagboek dicht. 28 dagen, 2.683 kilometers: zware en lichte dagen, maar -net zo als nu- die ik met een koud glas bier, of wijn, verheerlijk terwijl ik alweer uitkijk naar de volgende reisdag.

Onderweg in Lobith

Bedankt voor het meelezen en -kijken, ook voor het reageren. Het is altijd fijn om een weerklank te ontvangen!

15 reacties

1. Dat was een flinke laatste rit! En nu al thuis! Ik zit nog in t stadium van sochtends te hard gaan, denken dat ik de hele wereld aankan en elke middag om 4 uur instorten ! Dank voor je leuke herkenbare verhalen!

Geliked door 1 persoon

2. Het zit er op. Toch ook wel een lange zit met 100 km pd. En ook wel onder een wat drukkende invloed van C. Leuke en kl.. lui van campings. Ze kunnen soms zo ongelooflijk niets en toch alleszeggend stug zijn. Harken. Maar weer een ervaring. Biertje….

3. Bedankt voor het meelezen. Soms niet iedere dag, maar dat heb ik ingehaald. Wij zijn zowel ooit langs de Elbe naar Praag gefietst en door naar Wenen. Ook zijn we via de route van de vakantiefietsers naar Praag gefietst en terug naar Regensburg. Dit jaar waren we 3 weken in Nederland vanaf 15 juni. Wij hebben ook genoten! 1600 km. We zijn in 11 provincies geweest.

4. Fijn dat je weer thuis bent! Het was een bijzondere tocht. Jammer dat je wat ‘corona-spaakjes’ in je wielen kreeg af en toe. Geniet van je biertje, reuze verdiend! Bedankt dat we weer mee mochten rijden😃

Geliked door 1 persoon

5. Back home en in September weer weg zie ik.
    Nu maar even uitrusten. Die gemiddeldes van 100 km per dag daar wordt je moe van. Of niet?

6. Hallo Henrik,
    Ik heb vandaag je hele reisverslag gelezen. Was een mooie rit zeg!
    Leuke foto’s ook. Tot gauw bij Profit.
    groet, Harry

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.